spara elle slösa?


kollade precis på lottoskrapet på Nyhetsmorgon. funderar på vad jag skulle göra om jag vann. på riktigt liksom. kom fram till detta

     - utlandsresa med mamma och elin
     - ny garderob (innehållet i den alltså)
     - skilda världar, box nummero 2-6

resten skulle förmodligen sparas. jo det är sant. jag har alltid varit en sparare faktiskt, och det gäller i princip allt.
när jag var runt 9 sparade jag till en egen hund och hade drygt 1000 kronor till den. när jag fick större mängder godis stoppade jag oftast undan det och, ja sparade. tills det blev alltför hårt, gammalt och oätligt och fick slängas.
det sistnämnda var kanske inte det mest ultimata sparsättet, men det övriga var ju toppen :) vad skulle ni göra om ni verkligen vann? är du en spara eller slösa?

såg förresten reklam för "scream 4". den vill jag se! trodde inte det skulle vara samma skådespelare som dom 3 föregående, men det var det ju. tycker det är riktigt uselt med uppföljare där skådespelarna är utbytta. det borde inte få kallas uppföljare.

haha vad det lät som en tjurkärring satt här och skrev det sistnämnda! icke sanning dock. jag är på bra humör idag, nyduschad och har sälle av en morgontrött katt och nyhetsmorgon, härligt. det börjar dock kurra i magen så lite frukost skulle sitta fint strax. japp, får bli.

vi hörs!


ååh, sommar!


Kommentarer
Postat av: Victoria

Sv: Ja, visst är det! Äntligen någon som håller med mig, hehe ;)

2011-04-14 @ 12:58:00
URL: http://frukostera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0