tjolahopp!


under hela dagen igår fick jag med hjälp av P4 mer eller mindre inpräntat i huvudet att morgondagen skulle bjuda på regn redan tidigt på morgonen för att sedan fortsätta i ett ihållande regn framåt kvällen. jag planerade därför att trotsa detta regnväder och börja fredagen med en springrunda.

så imorse när jag vaknade skuttade jag (ja, nästan faktiskt!) ur sängen, snörade på mig dojjorna och sprang min fina runda ute i tinnerö. och även denna gång blev det en tur i djurens tecken. men i en lite mildare variant, som tur var.
en ekkorre försökte frenetiskt kasta ekollon på mig när jag sprang under dess träd och jag svalde en stackars liten fluga (inte så trevligt, men lite protein har väl inte skadat, det var nog värre för flugan). dessutom tog jag ett högt dubbelkliv för att inte trampa ihjäl två rangliga harskrankar som glatt lekte i det daggiga gräset (okej, inte mycket till spännande händelse kanske, men det kändes ynkligt att bara skriva om ekkorren och flugan).

sista biten mötte jag en ur-rar liten tant som hade ett rejält regnställ på¨sig samt en ryggsäck. härlig som jag är fantiserade jag att hon hade packat ner smörgåsar, varm choklad, morgontidningen och en filt och därmed skulle slå sig ner någonstans i hagarna, luta sig mot en trädstam för att sedan njuta en sensommar-frukost. säkert var det inte så, men vi kan ju alltid hoppas :)

och vet ni inget regn än så länge! :D (OBS! detta skrevs klockan 8.50. nu, klockan 15.00, har det väl hittills regnat omkring 1 dm vatten eller så. fint. detta gör dock att jag är ännu mer glad åt att vi faktiskt valde att fara på RixFm igår (se inlägget nedan), då vädret var ljuvligt! turturtur)

p.s jag drömde om pussel inatt. lite skadad? jag ?


såhär ser det (än så länge) inte ut idag (uppdat. 15.00; jooo nu gör det det ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0