stick gånger 3 (!)


jösses. hörni vilken eftermiddag jag har haft. den har varit helt galen. som jag skrev tidigare idag hade jag en tid hos kvinnokliniken. läkaren var himla trevlig och det hela gick bra. trots att jag fick springa ut och kissa för att sddan komma tillbaka in. urinblåsan skymde nämligen ;) men som sagt, annars gick allt bra! puh tänkte jag.

då var det bara en sväng in till stickrummet för ett prov läkaren tyckte jag skulle lämna. ett rör bara, det går ju fint tänkte jag som har så fina kärl att visa upp. läkaren gick med orden att han skulle finna någon som kunde sticka mig. så kom han tillbaka: "jag hittade ingen snällare än ****". in kommer världens raraste kvinna så självklart var det ren ironi av honom.

men ojoj så knasigt det blev de följande 20 minutrarna! första sticket kändes osäkert och som jag misstänkte hittade hon inte rätt. andra sticket följde det första. hon trevade runt med nålen en stund och nu började det snurra för mina ögon.

hon gav upp och tippade mig litegrann. så försvann hon, jag hamnade i nåt fantasiland långt borta och poff så var hon tillbaka. (jag hade alltså svimmat, så hon försvann ju inte på riktigt). när jag vaknade hade jag ingen aning om vem den okända kvinnan var som baddade mig i pannan eller vart jag var överhuvudtaget. men så kom minnet tillbaka och hon höll upp mina ben och kallade på en annan sköterska.

när hon kom in för att prova, i andra armen den här gången, gick pallen sönder som hon satt på, haha. så efter att ha kasserat den kallade hon på en tredje sköterska. hon kom in samtidigt som den första sköterskan kom in med saft och kex.

men tredje gången gillt och nu gick det. jag som från örjan inte ens kom för att lämna blodprov traskade blek om nosen därifrån med 3 stick rikare, finfina plåster i båda armvecken, ett mariekex i magen och ytterligare ett i handen. så trots en smått omtumlande tid på US tackar och bockar jag för ett riktigt trevligt omhändertagande, av både läkare och sjuksköterskor.
så det kan gå!


lite fika varsågod.


stick nummer 1 och 2.


stick nummer 3.

på vägen ut kunde jag inte annat än le när jag såg följande guldram på väggen.


grattis!

och såhär såg det ut efter att jag varit på apoteket, rullat vidare till coop och sedan var på väg hem.


vädret åt vänster.


vädret åt höger.

fick dock bara ett par stänk på mig. tur!
vi får väl se vad mer den här härliga dagen har att bjuda på. jag är beredd på det mesta! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0