ett riktigt smultronställe.


jag har hittat något. ett äkta smultronställe.
ni vet de som pratar om kantarellställen de har hittat där det liksom inte finns något slut på skogens guld, och där det bara är fritt fram för de att plocka och plocka? ett sånt ställe har jag hittat. fast det här var inte svamp. det var smultron.

när jag cyklade hem från fenomenmagasinet och magen knorrade efter lunch, kom jag på att jag på vägen dit sett några strosa runt och plocka något i skogen. nr jag nu cyklade förbi platsen igen tänkte jag att jag skulle stanna till. det var bergis blåbär de hade hittat och jag älskar ju blåbär! mums tänkte jag och knatade bort till platsen. men vad tusan möts jag av? tja, blåbär var det visserligen också, men dessutom ett helt hav med smultron! rena rama himmelriket för en bärtok som jag.


man tager vad man haver. jag hade turen med mig som hade min "kamerapåse/lunchväska med mig. perfekt bärbag ;)


mätte eller vägde aldrig högen, men jag tippar på en halv liter ungefär.


såhär kunde det se ut.


jag har aldrig i mitt liv plockat såhär mycket smultron på ett och samma ställe. det var helt galet. vart jag än vände mig fanns det mer. när jag hoppade upp på cykeln för att cykla hem fann jag ytterligare ett gäng och ville plocka även dom. och så vidare. haha.
jaja en del finns ialla fall kvar. tänkte att dom kan jag ju spara till nästa gång jag befinner mig kring dom krokarna. det lär väl inte dröja alltför länge om jag känner mig själv rätt ;)

och om ni andra känner mig rätt så tror jag ni kan gissa vad som hamnar i min filmjölk imorgon bitti?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0