imponerad och tagen.


ärligt talat.

det här är en otroligt grym film. helt fantastisk faktiskt. makalöst fängslande från första scenen till de rullande eftertexterna. och då har jag ändå läst boken ett x antal gånger. det om något borde säga hur fantastisk den faktiskt är.
jag är ingen tjej som har lätt till tårar när jag ser på film (undantagen är "Titanic" samt slutet av "Sagan om Konungens återkomst") men i denna föll inte bara en utan flera tårar. dripp dropp.

otroligt välgjord och jag är så imponerad över hur väl de lyckas följa boken. det kan inte ha varit lätt, vilket gör det hela ännu mer imponerande.

jag kan inte annat än säga att jag är så himla nöjd, tagen av denna filmupplevelse. kan liksom inte sluta tänka på den och vi spenderade hela promenaden hem från stan med att prata om den. vad vi tyckte var bäst, speciella händelser, favoritdelar och citat. vi var båda överens om att vi lätt hade kunnat se den igen, på studs.
ska en bra bioupplevelse avslutas.

"Harry Potter och Dödsrelikerna Del 2" är, enligt mig, utan tvekan den allra bästa av samtliga filmer om Harry Potter. den har allt och lämnar ingen varken besviken eller oberörd.

jag tror dock det är en fördel att läsa böckerna först. men har du ännu inte tagit en "Harry-bok" i dina händer, öppnat den och börjat läsa så ska du inte misströsta. det är bara att sätta igång; du anar inte vad du har framför dig och vilken fantastisk värld du är på väg in i!

för jag kan lova dig; när du väl har kommit in i en värld fylld av magi, glädje, husalfer, horrokruxer, underliga läxor, kärlek, trollformler, mugglare, vänskap, giriga svartalfer, ondska, quidditch, honungsöl och sorteringshattar. ja, då är du fast. och med ordet "fast"menar jag på ett alldeles alldeles underbart sätt.



SE DEN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0