att fira att sommarlovet är här.


vädret höll i sig under kvällen igår så visst blev det grillat till middag - jippi!


smått och gott inhandlat inför kvällen (fast filmjölken är till mina närmsta frukostar ;)


grillen är heet, fix med tillbehör.


upp på grillen!


haha detta kan vara sommarens mest ofina bild på mig! vad har jag för ordning på kroppsdelarna för det första?? :P men hörrni, denna bjuder jag på!


varmt, grillat och såå saftigt.


grillade limehalvor + aubergineskivor.


sommrig sallad.


grillsåsernas grillsås. vid det här laget tror jag att ni vet vilken jag menar ;) 


en stycke sommartallrik. jag väljer alltid en köttbit med ben, om det finns vill säga. alla i min fmailj vet att jag är riktigt svag för att gnaga på köttbitar med ben. de brukar till och med langa över sina egna (dock inte deras ben ;) så att jag även får gnaga på dem. det är ju bara såå gott.


något annat jag är svag för är jordgubbar, helst svenska. fasiken finns det någon godare frukt/bär?? tror icke det.

kvällen avslutades sedan med vattenmelon, "skärgårdsdoktorn" och lite slumrande i soffan innan jag cyklade hem i sommarnatten.

ikväll vankas det gårdsfest. härligt! och vet ni vad, det blir grill även då = lycka!
men innan dess ska jag göra mig lite frukost. har suttit här och fixat i ordning inlägg från mors dag, alvastra, nationaldagen + recept sedan klockan 7.30 så nu kurrar det i magen :) tycker även att jag hör corren ropa på mig från köksbordet: "läs mig..! kom och läs mig!".
jadå, jag kommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0