film, spring & bak


gårkvällen spenderade jag hos emelie. vi såg på den här filmen. lite knölig att komma in i men den visade sig vara riktigt bra! hemsk, visst, men bra.


vi poppade popcorn.


drack rosa te i min favorit-emelie-mugg.


vi knaprade på goda och pillriga frön.


oliver vägrade sova och gjorde oss gjorde oss istället sällskap en stund med att mumsa på banan. en favorit verkar det som!

jag började nationaldagen med en springrunda, varmt! svängde även förbi mamma på vägen hem och fick med mig lite ingredienser till tårtbottnen som jag saknade i skafferiet. så när jag promenerat hem slängde jag ihop tårtbottnen och slog mig ner med en god frukost. receptet på tårtbottnen kommer upp senare under dagen :)

ikväll vankas det nämligen sill & potatis hos mamma, med gräddfil, gräslök och sedan alltså en sommrig jordgubbstårta till efterrätt. härligt! om vädret håller i sig blir det senare under kvällen förmodligen även ett dopp i lillsjön. gud så underbart det är med sommar!


en glad oliver som gör allt för att hålla sig vaken ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0