hipp hurra för sveriges dag!


det här med sveriges nationaldag.
jag tycker det är himla fint att fira sitt egna land. vi bor ju faktiskt i ett makalöst fint land som trots en del orättvisor är otroligt bra att växa upp och leva i. jag är riktigt riktigt stolt över sverige och tycker vi har all anledning att fira det när det trots allt faktiskt har en alldeles egen dag i kalendern, nämligen nationaldagen den 6 juni. vi har tidigare inte uppmärksammat nationaldagen på något särskilt sätt, ialla fall inte vad jag kan minnas. men i år dukade vi upp den svenskaste maten av dem alla, njöt av smakerna och den stundande sommaren och avslutade dagen med något svalkande för både kropp och själ.

hurra hurra!


trogen, gammeldags färskpotatis-skalare :)


en för oss ny smak på sill; ansjovis.


löksill. (jag brukar alltid göra egen, men den här gången blev det för kort varsel så jag hann inte. men till midsommar, då. ska även lägga ut bästa receptet på inlagd sill då också, så även ni kan imponera på gästerna och servera den godaste, hemlagade sillen :) 


matjessill.


gräddfil.


knäckisar.


sallad (nähä? ;)


färskpotatis.


senapssill och ansjovissillen.


min middag? :/


njae, sådär ser lite bättre ut :)


så otroligt enkelt men så otroligt gott; knäcke, gräddfil, sill & gräslök.


2 sommarpojkar.


jag pluggade.. =/


men sen blev det tårtdags (recept på den kommer)


jag blev gift :)


mamma - son kärlek ♥





gud vad jag älskar dig lilla unge! ♥


hipp hipp hurra!

resten av kvällen spenderade vi i lillsjön med ett kvällsdopp. så himla skönt.


finaste vägen ner till en älskad sjö.


glad sommartjej :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0