lördag!


jag sitter i köket och lyssnar på "Ring så spelar vi". kom nyligen från duschen så nu doftar jag sådär ljuvligt ni vet. jag började min morgon med min springrunda i tinnerö. åh, det var ett tag sedan och åh vad skönt det var!
jag kan säga som så att hittills har denna lördag bara visat plus.

jahopp nu sitter katten vid fönstret och gnyr. och tjäxar om att få gå ut. eller om det är helggodis hon vill ha. hon sluddrar lite på orden så jag är inte riktigt säker. hon fick ju lite gott innan jag gav mig ut förut, så det borde ju inte vara det. fast det är klart, känner jag henne rätt lär hon innan dagens slut tigga till sig bara en utan 3 gånger till innan dagen är slut ;)
så jag ska nog ta och öpnna balkongdörren istället så kanske hon blir lite mer nöjd ialla fall.

idag kan det bli så att vi far till Smultronstället. bara solen tittar fram lite mer, vinden minskar och värmen fortsätter ticka på. ska det ätas glass i söderköping ska det vara vaarmt. det behöver ju inte koka men det är inget roligt att sitta i snårblåst med långärmad tröja. håll en tumme!


smultronstället, sommaren- 10.


om nån timme dyker en filur upp med min andra dator. jag har alla mina övriga foton där i, inklusive de mellan januari - juni 2010 som jag ska framkalla. så det blir en hel del pyssel med det de närmaste dagarna. om det inte smäller till och blir supervarmt med badväder. det vore ju inte helt fel. fotopyssel kan jag göra lite när som helst, medan sommarvärmen ska ta tillvaras på så mycket det bara går.
men nu sa dom precis på radion att dom kommande 10 dagarna kommer bli "typiskt svenska". lite osäkra alltså. vi får hoppas på det bästa!

nu ska jag ringa till mormor och berätta den glada nyheten som jag fick veta igår :) jag vet att hon är väldigt nervös över om jag klarade det eller inte och kommer bli mycket glad för min skull :)

uppdatering, 09.35
jag ringde upp mormor och berättade.
- vänta lite malin
sedan hörde jag hur hon gick iväg en bit och brast ut i ett riktigt ordentligt glädjetjut! hon skrattade som en liten tok, vad jag minns har jag aldrig hört henne sådär glad. och vips, så var hon tillbaka i telefon igen.
- åååh, vad roligt malin!

mormor, finaste mormor, jag älskar dig ♥



Kommentarer
Postat av: hanna

åh de där ser jätte gott ut! :).

2011-06-18 @ 10:42:20
URL: http://hannaaceciliaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0