Sond, sug och syrgas

Snart dags att kila ner till skolan. På dagens schema står sond, sug syrgas. Spännande!
Med tanke på hur det gick sist är jag glad så länge vi själva slipper undan att agera "provdocka" ;)



Drygt 2 veckor sedan. Nu börjar färgen försvinna ialla fall, jippie!


Det var den 9/3 som jag var på frivillig venprovtagning, vilket innebar att vi skulle både få sticka andra samt själva bli stuckna.
Grabben som skulle sticka mig var fullt medveten om att jag var lite stickrädd, så han var nog lite extra orolig över att sticka skulle jag tro. Och jag klandrar honom verkligen inte - jag hade varit minst lika nervös!
Men efter att ha stansat dök fina blodkärl upp, perfekt :) Sticket gick toppen, att fylla första röret likaså.
Men så kom då momentet att hämta det andra, då råkade nålen glida ut, samtidigt som stansen var kvar. Självklart uppstod det lite blodbad.
Om det gjorde ont? Inte det minsta :) Fast jag ser gärna att jag slipper liknanade händelser i framtiden.


Oops, nu är klockan strax halv ett, dags att göra sig i ordning. Sond, sug och syrgas nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0