dille på firre.


förra veckan när jag var och handlade hamnade denna trevliga rackare i kundvagnen:



en himla fin firre och ett himla bra pris! den här rackarn blev min för endast 47 riksdaler. mycket överkomligt =)
när jag kom hem från norrköping var jag både trött och varm så att jag hade honom liggande i kylen var liksom som ett tecken på att han ville hamna i min mage som kvällsmat. och det fick han! eller tja, inte riktigt hela kanske. nog finns det kvar till säkert ytterligare 2 middagar.
och den visade sig vara precis så saftig, smakfull och fantastiskt god som jag anat när jag omsorgsfullt stod och valde ut honom i affären.

den här veckan lär alltså innehålla inte bara totalt två utan till och med tre kvällar med makalöst god varmrökt regnbågslax på tallriken. såå fint!

 

jahapp, jag kan bara fortsätta konstatera en sak; jag formligen äääälskar fisk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0