fynd - igen!


innan vi for mot norrköping igår var jag på loppis. det har öppnat en här i linköping som har öppet varje lördag och söndag. jag älskar att gå på både loppis och marknader så jag tycker det här är riktigt kul. säkert kan jag skramla ihop saker som jag inte behöver och boka mig ett eget litet hörn och själv få lite grejer sålda.

då jag inte hade systemkameran med mig får ni hålla till godo med bilder från mobilen. och kära ni, ha lite överseende; min mobil är närapå 4 år gammal.


vårigt och fint till finaste oliver; varm tröja, ljusblå stickad tröja, ljusblå t-shirt, vit- och grönrandig body samt en helt ny vårmössa.


även storebror fick något; 3 små figurer, tiger, ior och shrek.
samt en pixi-bok (dock ej från loppisen)



även mamma emelie (syrran alltså) fick lite smått och gott; gula färska russin, rostade solroskärnor samt pumpakärnor.

kläderna som oliver fick var helt felfria och praktiskt taget oanvända. fick alla 5 plaggen för en 50 lapp. överkomligt pris om ni frågar mig :) de 3 figurerna till emil kostade 1 krona styck.
bredvid loppisen, i samma hus, låg en affär med utländska råvaror och där fanns alla tänkbara sorters frön, nötter och kärnor. mycket fräscht och till ett riktigt bra pris. alla kostade olika mycket i kilopriset så det gällde att ta separata påsar. det jag köpte gick på en femma ;)

så har ni inget att göra en lördag eller söndag, ta en sväng till loppisen vettja. ni hittar säkert något ni gillar. om magen börjar kurra medan du kikar runt så finns det både smörgåsar och korv samt dricka och fikabröd.
här kan ni läsa mer om den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0