plockmiddag.


idag var jag sugen på rökor till middag så det fick det bli. men vad skulle det bli till? ett tag var jag inne på att göra någon slags wok. men sedan blev lunchen något åt det hållet (jag visar hur den såg ut imorgon) så det kändes inte lika lockande längre. soppa är smarrigt, men jag ville inte bara äta en räksoppa. röror är jag himla förtjust i så det skulle ju vara trevligt.

tillslut slog det mig att det vore ju perfekt och himla trevligt med lite plock ikväll, så blev det! :)


en glad skål fylld med räkor.


en liten skål med mustig räksoppa.


varma tomater och rödpaprika.


egenplockade jordgubbar från frysen tillsammans med mogen kiwi - mmmm!


gratis rom från räkorna - perfekt att hamna i en smarrig röra :)



ja, det visade ju sig bli en riktigt smarrig torsdagsmiddag tillslut :) vad härligt! ännu bättre att den följdes av fint sällskap i form lousie samt finalen av Robinson. topp-torsdag!

ps. hur soppan och röran fixades tänkte jag återkomma till, så kika gärna in igen så ska ni få smarriga tips! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0