pustar ut.


FREDAG!

jag har haft en intensiv tid där de senaste dagarna har bestått av blodtryck, pk-prov, dropp, blöjbyten, morgonrutiner, ronder, insulingivning, rapportering, puls, dokumentation, andningsfrekvens, läkemedelsadministrering med mera med mera.

roligt! och utmanande :) men tufft och enormt påfrestande.

mycket att ta in. nya ansikten och namn att lägga på minnet, rutiner och ordning som hålls på avdelningen. alla intryck tar enormt på energin och jag kan säga att det ska bli helt underbart med helg. 2 lediga dagar innan allt drar igång på nytt igen måndag eftermiddag.

att nätterna dessa dagar har inkluderat at jag vaknat omkring 7 gånger av diverse anledningar och därmed även inte fått så många sömntimmar per natt som jag behövt, gör att jag just nu går på någon sorts sparlåga.

därav blir det inget receptinlägg idag. jag ska krypa upp i soffan med en fin film och bara njuta av fredagskänslan. kanske somnar jag framför filmen, men vad gör det? :)

hur ser ert fredagsmys ut? firar ni in helgen på något speciellt vis?


imorgon väntar bondens marknad ! då ska jag införskaffa mig en gurka liknande denna, tradition som det blivit :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0