respons.


imorse hoppade jag upp på cykeln och rullade iväg mot affären. målet var att köpa ett paket filmjölk som väl hemma skulle ingå i frukosten. jag tycker det är trevligt att släntra runt i matbutiker där jag kikar på hyllor, kollar in olika råvaror och pratar med människor jag känner. detta kan lätt ledatill att jag kommer ut ur affären en timme senare.

när jag sedan kom hem upptäckte jag dock att det trots allt fanns filmjölk kvar så det räckte till morgonens frukost. lite ironiskt med tanke på att det faktiskt var just på grund av den som jag cyklade dit överhuvudtaget.

nåja, det gjorde ju inget alls, jag fick en trevlig start på dagen och dessutom fick jag ju smaka på ett par riktigt goda knäckisar där i butiken.

ytterligare en sak jag fick med mig hem var en smaskig burk till min kära katt. länge länge stod jag där och verkligen valde den allra bästa. inte för mycket vatten i, lyxig smak och fettrik (min katt är ganska spinkig av sig). när jag väl kom hem åkte dammsugaren fram och sedan fick katten lite godmat samtidigt som jag åt frukost. först hade jag tänkt ge lite av den nya burken, men tänkte att den kan hon ju få nu i helgen, som lite extra lyx liksom.

så hon fick kalkon i sås och medan jag sedan satt med min frukost, läste tidningen och hade det bra hör jag plötsligt hulk-ljud från vardagsrummet och där står katten och kräks upp det hon precis blivit serverad.

jaha. så mycket för den givmildheten. så mycket för den städningen. jaja, jag får väl tänka positivt; det var ju ialla fall inte den nya maten som kom upp på studs.


så mycket för den goda tanken...

nu ska jag ner och hämta ut mina tentor och sedan rulla ner till stan för en fika med min älskade syster! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0