lunchlådan innehåller denna dag...


vi kikar ner i dagens lilla lunchlåda :)



svensk kassler
fräst champinjon, zucchini, rödpaprika, blomkål & päron
kall sås på yoghurt, dill & gräslök
(ja, denna sås går verkligen att använda till allt! :)
sallad på bland annat grönt, tomat & päron


denna kassler kommer från en rejäl bit på 1,2 kg som jag lade i kundkorgen när matbutiken hade ett fasligt bra pris på just svensk kassler. väl hemma skar jag ner den i mindre bitar och frös ner i portionspåsar.

ruskit smidigt att bara kunna ta upp, lägga i en matlåda tillsammmans med något smarrigt tillbehör och vips, så är matlådan klar. sådant gillar jag; snabbt, gott & bra för magen :)

denna dag spenderar jag på Röntgen. ska bli spännande att se ytterligare detta innebär också att jag slipper knata upp vid 5.00 och ta en timmes bussresa mot en annan stad. så skönt.
och tänk att det endast är 1 dag kvar (dagpass på fredag) på den ordinarie avdelningen - helt galet! jag hade slutbedömning redan igår och det såg postivit ut (vilket innebär att jag blir godkänd :). imorgon står nämligen röntgen återigen på schemat. så,
på fredag säger jag tack och adjö till VFUn i T4, så var de 24 dagarna avklarade. sedärja.


senare i eftermiddag: Bodypump! :D





Kommentarer
Postat av: Sanna

Kassler är så underskattat! Mums vad gott det är.

2012-04-18 @ 19:30:30
URL: http://engnuttasocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0