vi kokar väl äggen i... 20 minuter?


visst var det äggulor som lurade på denna bild. kanske inte så knepigt att klura ut, men de såg så icke-gula ut att jag inte kunde låta bli.



skapligt hårdkokta ägg i Egypten alltså, och även om jag vet om att det inte är det minsta farligt att sätta tänderna i en överkokt äggula kändes det inte särskilt trevligt när de grågröna bollarna visade sig.
dessutom är jag inte alls förstjust i hårdkokt äggula. lite krämig och halvrinnig vill jag ha den :)

så istället för att ta ett helt ägg till frukosten skalade jag helt enkelt 4 ägg, separerade äggvita från äggula och smaskade i mig endast vitorna. gott det med, och jag gick inte heller miste om protein som ju är så viktigt (särskilt när vi tränar) och tillsammans med krämig yoghurt, färsk frukt, te och sol i ögat blev det en perfekt start på dagen.




kika in lite senare - då dyker det upp ett makalöst recept på en lika makalöst smarrig middag.
det vankas lååångkok! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0