tips från er!


hej på er!
jag hoppas ni alla har en fin dag? här njuter jag av mina sista lediga dagar innan nästa kurs och därmed även min fjärde termin på utbildningen, sätter igång på måndag. skönt med lediga dagar att vila upp sig på. även om jag kanske inte är helt ledig med tanke på en del arbete...

MEN! nu är det så att jag behöver er hjälp :) på lördag fyller jag år och jag vill laga något riktigt gott. familjen kommer och när det är fler än 4 tycker jag en gryta passar alldeles ypperligt!
jag tänker mig rödvin, mööra köttbitar, kryddor, smålök, svamp, vitlök, kanske rökt sidfläsk som ju är så gott i en gryta.

improvisation fungerar, men det vore roligt om ni hade något recept jag kunde testa? :) enda kravet är att det ska vara MUSTIGT. en köttgryta är ju bara sååå gudomlig när den får puttra puttra länge länge så köttet blir så mört att det faller sönder i munnen. ojojoj.

så, har ni något svårslaget recept på en mustig köttgryta?
ni skulle göra mig riktigt glad :)
jag ser fram emot att höra av er, på återseende så länge!


nyårsafton- 11.


Kommentarer
Postat av: Karl

Det började med att jag letade koktid för majskolvar. Då fick jag en träff på din blogg där det stod att man kunde micra med påse i 4 minuter. "Hoh, vilken timesaver" tänkte jag och provade. Det blev riktigt bra så tack för riktigt bra tips.

Scrollade lite i innehållet och bland bilderna och måste säga att det här är en av de trevligaste bloggarna jag sett. Det är obegripligt att du är singel också förresten (såvida inget som inte uppdaterats hänt). Hade jag varit i din ålder hade jag lätt stött på dig. :)

Svar: Hej Karl! Vad glad jag blev av din kommentar - den lyste verkligen upp min dag, som hittills varit ganska o-rolig. Jag har legat nere med bloggen bra länge nu, då motivationen plötsligt avtog. Men din kommentar som jag såg nu gjorde att en liten gnista av blogg-lust tändes igen :)
Malin

2013-09-03 @ 19:26:27
Postat av: Karl

Kul! Det är för få som kommenterar här tycker jag. Man måste uppmuntra de som gör en bra grej ju. Du som verkar vara superkock kanske har något tips om hur man fixar lammstek? Jag köpte en sån för det verkade gott men jag vet inte hur jag ska tillreda utan tänkte att jag skulle ta reda på det efteråt.

Mvh
Karl

2013-09-13 @ 14:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0