1 mil - årets 1a dopp - dagens lunch - dagens middag.

 
jag har haft en alldeles ljuvlig sommardag denna onsdag. strax efter 8 imorse bokade jag av bodypumpen och gav mig istället ut på min allra första 1 milsrunda. det gick riktigt bra och känslan var obeskrivligt härlig! jag är riktigt nöjd med tiden och jag är så glad över att min kondition är så bra, som gjorde att jag hade kunnat sprungit längre.
 
att rundan dessutom innehöll grönska, sagolika stigar, rådjur och lummig skog gjorde inte saken direkt sämre. gudars så fint. köpte rökt skinka i matbutiken och där haffade jag en blåbärsmjölk, den allra sista i hyllan (värst vad de går åt - de är i princip alltid slut i butikerna?). väl hemma gjorde jag mig en godare frukost som jag njöt av tillsammans med corren och sommarradion. perfekt start på dagen helt enkelt :)
 
framåt 13 for vi till vårt smultronställe till badplats. en sjö som sedan barnsben ligger oss alla mycket varmt om hjärtat. vi hade med oss matsäck med diverse goingar som tillsammans blev en fin lunch. detta blev även årets första dopp för oss alla tre. bättre sent än aldrig? :)
22 grader i vattnet.
 
 
olika sorters bladsallad
räkor
blomkål
blandade bönor
små gula delikatesstomater
kronärtskocka
salladsost
italiensk salladsdressing
 
svenska jordgubbar & vattenmelon till efteråt
 
 
kvällens middagstallrik hamnade en purfärsk gädda som drogs upp ur vattnet redan igår. finns det något godare i fiskväg än färsk fisk på tallriken?
 
recept på hel ugnsbakad gädda finner ni HÄR.


hel ugnsbakad gädda
sallad på isberg, gurka & delikatessminitomater
italiensk salladsdressing
rädisa
färsk kokt majskolv 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0