midsommarlunchen.

 
godmorgon på er och glad midsommardag! 
jag hoppas ni alla hade en fin dag igår :) och jag hoppas innerligt att ingen av er vaknade med suddiga minnen och ett bankande huvud som ett tecken på för mycket dryck....
 
min midsommardag började riktigt fint med lite "Ring så spelar vi" vid 8 och en timme senare var jag ute i spåret och sprang min runda. regnet som fallit under natten gjorde både gräs, buskar och nedåtgående trädblad blöta, vilket gjorde att jag kände mig som en frisk och en aaning blöt sommarbukett. uppfriskande! ;)
 
 
nu vankas det "Melodikryss" och sedan en riktigt god midsommardagsfrukost - ljuvligt!
 
gårdagen var så lyckad. inte en droppe regn, och sol ända fram till sena eftermiddagen. perfekt :) 
låt oss börja med midsommarlunchen.
 
efter lite fix i köket och med ett bord sommardukat fyllt med härliga midsommar-gosaker slog vi oss ner och njöt av både sill & annat smarrigt!
 
sommarkänslan går inte att ta miste på :)
 
härlig hemgjord romsill.
 
och den gudagoda inlagda sillen (som denna gång blev helt perfekt!) - recept finner ni HÄR.
 
matjessill fanns också.
 
flera sorters knäcke; grovt, funt, krispigt och knaprigt.
 
perfekt att bre lite sillröra på (recept).
 
gillar man inte sill finns piratspett att få!
 
fina elinsyster!
 
jag var också glad :)
 
min tallrik - gott!
 
elin hade föreberett en smarrig jordgubbstårta som vi hjälptes åt att dekorera med massa härliga jordgubbar.
 
hembakad botten, vaniljkräm med skivade jordgubbar, mosade jordgubbar med grädde och sedan ännu mer grädde och jordgubbar över hela tårtan!
 

håll utkik under morgondagen, då både midsommarfrukosten samt midsommarmiddagen dyker upp. ikväll får ni som vanligt se vad som hamnar på middagsbordet denna fina midsommardag :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0