ugnsbakade kvisttomater.


fredag! hur underbart känns inte det?! ljuvligt skulle jag vilja säga :) jag skulle även kunna uttrycka mig i orden alldeles alldels underbart.

ikväll lagades det denna rätt till middag. kyckling fungerar nästan alltid, så länge den inte blir torr utan serveras saftig.
den här gången serverade vi ugnsbakade rotfrukter, sallad samt underbart goda ugnsbakade kvisttomater. det var ett riktigt fint tillbehör och passar säkerligen de flesta rätter med kyckling, kött, fisk.
och det är ju inte annat än att följande rader av den fina melodin smyger sig in i huvudet under middagen:

"... men fredag är ändå den dagen som känns bäst, ge mig då kyckling det gillar jag mest."

tja, det stämmer kanske inte riktigt, men fasen vad fint denna middag satt, efter en hård träning och en perfekt start på en riktigt efterlängtad helg :)

Ugnsrostade balsamtomater

400 gram körsbärstomater på kvist
2 msk olja

1 msk balsamvinäger
salt, pepparmix

sätt ugnen på 200 grader.
lägg tomaterna i en ugnsform.
ringla över olja och balsamvinäger, salta och peppra.
rosta tomaterna i ugnen 15-20 minuter tills tomaterna mjuknat.
klarrt!


ett alldeles ljuvligt tillbehör som passar till det mesta :)


min lilla guldklimp till gudbarn var hjälpte till i köket denna kväll


och kollade att råvarorna var ätbara :)


Emeliesyster lade upp sin marängswiss så fint att jag inte kunde låta bli att knäppa av en bild på den klassiska desserten som fick avrunda denna fina middag :) älskade syster ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0