en god & njutningsfull snabbis till middag ;)


kvällens middag blev himla smarrig. och i princip lika snabb och billig som gårdagens - fint!
direkt efter träningen cyklade jag bort till familjen. med mig hade jag ett par skivor kött som jag tagit upp ur frysen tidigare under dagen. det var en dryg månad sedan som jag, i min älskade lergryta, tillagade en fläskkarré som jag fyndat tilll ett riktigt bra pris. lergrytan gör köttet otroligt saftigt och mört och det var en lycka att upptäcka att köttet behållit sin saftighet trots tiden i frysen.



fläskkarré tillagad i lergryta
stekt broccoli & zucchini
skysås med färsk champinjon & gullök
sallad med paprika, gurka, tomat & päron




Kommentarer
Postat av: Sissi

gott

2012-05-10 @ 17:10:21
URL: http://enligtsissi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0