ghingis.


igår kväll var det mat och bio nere på stan - så mysigt :) det var jag, mamma och elinsyster, himla roligt och tjejigt!
vi hamnade på Ghingis innan filmen och det var gott och trevligt. men efter andra och även sista tallriken kände jag mig lite smått trött på maten då jag tyckte allt smakade likadant. säkert inbillning, för det är fräsch mat och ett roligt koncept.

du tar en tallrik och plockar ihop dina favoriter bland många olika färska råvaror (biff, fläsk, kyckling, skaldjur, broccoli, champinjoner, zucchini, nudlar, olika woksåser, ananas, blomkål, purjolök medmera medmera).
sedan är det bara att ställa fram den vid wokdisken så wokar de den direkt medan du ser på.
smidigt, roligt och gott.
kvällsbuffé inklusive förrättsbord (soppa & små vårrullar) och efterrättsbord (bär, frukt, glass, morotskaka, brownie m.m) kostar 209 kronor. HÄR kan ni läsa mer om Ghingis.


en glad elin och en glad mamma :) ♥


min tallrik innehöll; champinjoner, scampi, zucchini, purjolök, rättika, böngroddar, gullök, ananas, broccoli, blomkål samt ostronsås.


hejhej med ett fras av en vårrulle på den vita tröjan ;)

sedan blev det bio, Hungerspelen, och den var bra. men trots det fann jag den aningen seg? inte så att jag somnade (till skillnad från mannen bredvid oss (!) eller det par som mitt i filmen plötsligt bara gick därifrån (?)) men... ja, jag fick en känsla av att den var långsam, trots att det hände saker precis hela tiden. den följde dock verkligen boken och var fint filmad.
säkert blir den ännu bättre andra gången jag ser den :)

absolut sevärd och riktigt bra!
betyg: 4 solar av 5.


jag läste Hungerspelen ute vid vår stuga, sommaren- 11. snart är vi där igen ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0