grill istället för sill.


ytterligare en tenta avklarad, puh. endast 1 kvar samt 1 seminarium innan SOMMAR! :D

när resten denna kväll ville ha sill & potatis och därmed kokade färskpotatis med dill, grabbade jag tag i grillen. jag anar att det var träningen precis innan som gjorde att mitt kött-sug var rejält stort. som vanligt med andra ord :)

så med en fläskytterfilé hemma i kylen (som jag ett par veckor sedan fyndat i matbutiken för ynka 35 kronor) gjorde jag mig en egen grilltallrik.



skivade en bit av fläskytterfilén i tunna skivor, lät den snabbmarineras i rapsolja, soja, vitlök, pepparmix & sambal oelek medan grillen fick en fin glöd. i marinaden hamnade även skivad aubergine samt majskolv.
det tunna köttet blev snabbt klart på den heta grillen och behöll därmed sin saftiga smak.

och sjuttsingen vad smarrigt det blev. alla nöjda :)


serverades tillsammans med en sallad på isberg, körsbärstomat, gurka & päron. gooott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0