lasagneprat och lite ssk-snack.

 
hm, ja bättre sent än aldrig var det va? :)
jag hade ju tänkt uppdatera lite igår kväll, men så kom det lite andra saker i vägen och ja, det blev inte av helt enkelt. men nu så!
 
ja det blev ju lasagne igår till middag och satan i gatan vad smarrig den blev. en av dom bättre jag gjort tror jag. hemligheten var nog rosmarin, mycket tomatpuré och champinjoner. jag gillar champinjoner som tusan (jag är glaen i all sorts ätbar svamp faktiskt) och i en lasagne tycker jag det blir grymt gott - testa vettja! jag använde burkchampinjoner (Ica Basic till och med, ska det vara enkelt så ska det ;), men det blir utan tvekan bra, om inte bättre, med färska. 
 
och mycket vitlök ska det vara - snåla icke med den! jag har alltid, ALLTID, i mer vitlök än vad som står i ett recept. denna gång hade jag i 7-8 klyftor tror jag, och då tyckte jag ändå det kunde ha varit ytterligare någon mer i.
men himla gott som sagt! 
 
jamen om vi skulle ta och dra fram ett par bilder kanske?
 
köttfärsröran får långsamt puttra ihop. kanske 20 minuter.
 
i denna röra hade jag (utan inbördes ordning);
 
köttfärs
gullök
vitlök
oxfond
tomatpuré
oregano
basilika
rosmarin
krossade tomater
morot
pepparmix
champinjoner
 
varvad med Knorr´s ostsås och lasagneplattor och här just uttagen ur ugnen.
 
bara att njuta !
 
jag smaskade även på lite överblivit godis från julen. fasen vad duktig jag är :)
 
lite ssk-snack nu då.
igår fick jag se tiderna då jag ska gå på KUA (Klinisk Undervisningsavdelning) och det så riktigt bra ut. som alltid blir jag lite nervig inför sådana här saker, men det blir nog bra. vi hade info på avdelningen idag också och mitt vårdteam verkar himla bra - kul!
 
sedan är det ju bara nio dagar det handlar om + en en dag med ett seminarie på 2 timmar, så om det mot förmodan skulle bli trist/hemskt/jobbigt så är det ju inte många dagar liksom. meen det blir nog bra tror jag :)
första passet är redan nu på söndag så det drar ju snart igång!
 
 
nu är jag sådär nyduschad och alldeles blomdoftande och snart blir det nog dags att laga lite middag. men först blir det några sidor läsning i min galet härliga bok som jag läser för tillfället. den gör mig bara så glad!
 
då tycker jag vi avslutar med en liten glad bild på hon som sitter och skriver här.
och jag önskar er en fortsatt fin kväll!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0