bäst musik just nu.


för drygt en timme sedan kom jag hem från norrköping, augustifesten och rixfm festival. rackarns vilken trevlig kväll!


först var vi på Bagarstugan där vi åt mat.


bbq ribs med coleslaw & sallad.


smörkokta bönor.

detta var ett otroligt charmigt ställe. vänlig personal, inget knussel när något i menyn ville bytas. fin uteservering med utsikt över strömmen. riktigt fräscha råvaror! jag skulle ha tagit foton på deras gudomligt vackra surdegsbröd som radade upp sig bakom disken och alla smarriga desserter i miniformat som lockade vid kassan. men jag glömde. ni får helt enkelt ta er ett besök och se efter själva. rackarns bra pris dessutom. för den sagolikt smarriga maten här ovanför betalade vi endast 125 riksdaler. mer än okej alltså! :)

mitt middagssällskap ville dock inte vara med på bild. trötthet var anledningen. att jag dessutom fick 25% av även hennes revben är inget jag tackade nej till. ja, alltså ribsen från grisen som vi beställde, inte hennes egna.


andreas johnson.


tivoli och ett par stycken i publiken.


roger & fredrik birging.


martin stenmarck. min bästa!


och så lite september såhär en augustikväll.

även jay var där, men jag valde att inte knäppa något foto på honom. kände inte för att slösa utrymme för den mannen. martin stenmarck var helt klart bäst. fick glädjerus i hela kroppen. såå himla go han är! tror allt att jag är lite småkär i den mannen. men det är en hemlis, så säg det inte tll någon, ok?


innan vi for hemåt mot linköping hamnade vi på ett kondis med en trevlig uteservering, Brödernas Café.


där bjöd jag min fina mamma på en chailatte.


jag beställde ut te (mareld) och en äpplepaj med vispad grädde. helt okej, men jag har ätit mycket smarrigare!

så släntrade vi mot bilen och for hemåt i sommarkvällen. sammanfattningsvis en riktigt härlig kväll! tyvärr blev min mage en ballong efter kvällens fika, det trots min punschtablett.. hm, undrar varför? äsch, det är en världslig sak och bara värt att strunta i! :)

nu ska jag krypa ner i sängen, lyssna på Karlavagnen  och hoppas på en bättre natts sömn än den jag hade inatt.
hoppas att även ni har haft en strålande fin torsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0