provsmakning 2!


sådärja. då kan jag pricka av ännu ett smaktest av en variant av revbensspjäll! denna gång handlade det som tidigare nämnt om Jensen's Spareribs med smak av chili.



jag tyckte, precis som med de andra smakerna BBQ och Honung, att dessa revben har som ett överdrag av en krämig sort. lite svårt att förklara men det är det bästa jag kan åstadkomma utan att bjuda er på konsistensen av dom. de har även en hel del sega senor på kanterna men det är bara att gnaga runt om dom eller pilla bort.

doften som sprider sig från ugnen däremot - mmmmm. riktigt smarrigt.
och smaken! åh smaken på själva köttet är helt perfekt. kryddigt, saftigt och ja, gott helt enkelt! det väger helt klart upp det hela. och det gör även priset. bortsätt från att jag idag fann detta kap för endast 30 kronor, ligger de vanligtvis på omkring femtiolappen. ett himla bra pris för en så pass bra och smarrig produkt. utseendet när de tas ut från ugnen är väl inte jättecharmigt direkt, men det var absolut inget jag tänkete på när jag väl smakade dom. så, absolut, har ni inte testat Jensen's Spareribs - gör det! :) 

jag ger dessa ribs betyget 3,5 av 5!


låt er inte luras av utsidan. här är det framför allt smaken som räknas.

och ja, jag gnagde med liv och lust i mig hela gänget :) mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0