lyckat regn.


sådärja. då var jag hemma igen då. jag fick skjuts hem 05.30 imorse av fina erik. och nej, jag har inte varit vaken sedan dess. jag må vara med att vara morgonpigg, men det hindrade mig inte från att dra för gardinerna och krypa ner i sängen igen när jag väl kom hem. självklart fick det bli en hel del gullandes med katten innan jag somnade. skönt!

som jag lovade har jag en del inlägg väntandes. oturligt nog glömde jag helt bort att få alla recept nerskrivna, så ni får helt enkelt nöja er med ett "vanligt" inlägg så länge. visserligen fick jag höra åtminstone ett recept men även om jag då lyckades memorera det har jag utan tvekan tappat det nu under morgonen.

nåja, det vore väl ändå inget roligt med ett smarrigt recept enbart med bilder? njae tänkte väl det. känns som att det liksom inte ger så mycket ;)

nog svammlat!
igår regnade från morgon till eftermiddag. konstant och stabilt. vi hade som tur var en erik bland oss som glatt delade ut varsitt paraply och fick med oss ut på en promenad kring strömmen. eftersom jag bara hade en kortare jeansjacka samt foppatofflor (utan strumpor) med mig blev jag även utrustad med en luvtröja och skor med strumpor. tjoho vädret here we come!


påt bara!


hej larven :)


vi stannade till på Färgargården efter 1 timme i regnet. fikadags! mysigt :)


jag valde en smörgås med strömming (otippat). fast inlagd denna gång. och jag kan, som jag mindes det, konstatera att vanlig stekt är mycket godare. denna gick dock inte heller av för hackor. smaarrrr!


hej hej fråga mig inte vad jag har för frilla. med gott smavete kan jag dock helt och fullt skylla på regnet ;)


mycket gott efteråt. toscakaka med vispad grädde. han hade någon jättehäftig mackapär som det bara sa sprousch om så blev det en sån här fin klutt grädde på tallriken. ballt va?


hej och hå, nu är det bara en liten bit kvar ;)


sådäärja, efter 2 timmar i regnet kan man se ut såhär.


äntligen inne.


själv fick jag stå en stund extra i regnet. för att få mer effekt på bilden liksom. det var det värt :D

himla mysigt faktiskt! visserligen kunde vi krama ur mina strumpor (och skor också för den delen) när vi kom hem, men vad gör det? vatten torkar och vi hade roligt! tack erik :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0