julaftonsfrukost.


min julafton kommer njutas för fulla muggar. det är ljuvligt med en julafton helt utan stress, inga måsten eller hektiska ögonblick. det kanske låter ovanligt, men precis så ser min julafton ut här hemma hos familjen.

hittills har jag (i följande ordning) lyssnat på Ring så spelar vi, haft mysig kvalitetstid med katten i knät, sett dagens avsnitt av julkalendern, cyklat hem till familjen, skrattat, kikat i julstrumpan, blivit kramad och serverat mig en riktigt god julefrukost.

vi kommer denna julafton laga en ugnsomelett, göra revbensspjällen, umgås med familjen, garnera ägghalvor, göra julsalladen, röra ihop romsillen och sillröran med äpple, dricka glögg (BLOSSAs lättglögg är den godaste), skratta, knapra pepparkaka, kika på Kalle, äta julbord, småkika på Kan du vissla Johanna?, dela ut julklappar, knäcka nötter, dricka mer glögg med russin & mandel, spela spel och bara njutanjutanjuta.

och allt kommer att kunna göras i lugn och ro, utan tidspress och stress. underbart.
jag önskar även er en lugn, smarrig, väldoftande, vacker, njutningsfull och en riktigt riktigt GOD JUL!

julaftonsfrukost


hemkokt risgrynsgröt med kanelvarm mjölk, hembakat vörtbröd med snabbkokt äpplemos & griljerad julskinka, knäcke med avocadomos, griljerad julskinka & senap. grönt te med mjölk.


min älskade julstrumpa var på bra humör :)


självklart har även kissen sin alldeles egna julstrumpa.




Kommentarer
Postat av: Helena

God jul och kram till dig!:)

2011-12-24 @ 12:18:34
URL: http://baklust.blogg.se/
Postat av: Tess

åh, kommer den på bio! Det var det bästa jag hört :)

2011-12-25 @ 14:50:31
URL: http://theresiast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0