första advents frukost.






- naturell yoghurt med vaniljpulver samt lite saft från en clementin. toppad med kakaonibs och clementinklyftor

- grönt te med smak av päron och ingefära

- tre st rågcrisp med

1. lättkokt ägg
2. banan, gurka, ost och skinka
3. keso med kanel och clementin

hur ljuvligt är det inte med advent? :D

ps. jag har ingen adventsljusstake ännu, men ingen första adventsmorgon utan att tända det allra första ljuset. så jag löste det med 4 fina värmeljus. de får minsann agera adventsljusstake tills jag inskaffat en riktig. vilket kommer ske idag! :)


Kommentarer
Postat av: Tess

åh, vilken ljuvlig frukost! :)

2011-11-27 @ 12:52:42
URL: http://theresiast.blogg.se/
Postat av: Syster Elin

Det var precis så jag löste mitt problem också, ställde upp 4 ljuslyktor på en rad och tände den första :) Vi har i och för sig en riktig adventsljusstake men den var på vift uppe på vinden. Puss

2011-11-29 @ 11:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0