omelett med räkor, trattis och broccoli.


för ett par veckor sedan gjorde jag en favorit i repris lagom till den kvällens avsnitt av "Robinson". jag syftar på den otroligt tacksamma omeletten. denna gång fyllde jag min med räkor, trattkantareller och broccoli. lika gott som sist! jag har lagt ut receptet tidigare, då med kyckling, men kör en repris :)

Ugnsomelett med röka, svamp och broccoli, lagom för 1 portion

2 dl mellanmjölk
2 ägg
salt, pepparmix

räkor
broccoli,
fryst eller färsk
svamp, jag använde mig av torkade trattkantareller som jag lät ligga i blöt 10 minuter, och kramades därefter ur

sätt ugnen på 200 grader.
koka upp mjölken och ta genast kastrullen från plattan.
vispa äggen lätt.
dela broccolin i mindre buketter och koka den lätt i vatten ett par minuter, de ska fortfarande ha lite motstånd.
fördela broccoli, räkor och svamp i en ugnsform.
vispa ihop mjölken med äggen, salta och peppra.
häll äggmjölken över formen och grädda i nedre delen av ugnen ca 16 minuter.
den är allra godast med en krämig mitt.
klarrt!


broccoli, trattkantareller och räkor i formen.


gott!


Kommentarer
Postat av: Helena

Haha...vem lockar vem?? Du har alltid så fina bilder som skapar ett sug.:)



Min ena dotter läser också till sjuksköterska på tredje terminen, men i Jönköping. Det blir ganska mycket skolprat så därför blev jag lite nyfiken.

Ha det så gott!

2011-11-21 @ 21:30:33
URL: http://baklust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0