VAS?


jag kurerar mig med en varm dusch och hoppas på det bästa. befinner mig säkerligen på en stabil 8 i VAS-skalan för tillfället (vad tror ni ssk-kamrater, låter det rimligt?). en härlig smärta alltså.

sent i går kväll smög sig nämligen jordens ondhet till min hals, vilket nu har lett till att jag har haft en hemsk natt. vaknade, kunde inte somna om, slumrade till, vaknade igen, gick till köket och drack lite yoghurt. somnade om efter en halvtimme och vaknade sedan igen av den ömma halsen. och ja, så höll det på till 9 då jag stapplade in i duschen.

trevligare nätter har jag ju haft :(
nu ska jag dock ge halsen lite att jobba med i form av jordgubbs- och kokos-te med mycket mjölk i, yoghurt samt småvarmt ägg. det vankas alltså frukost och det om något brukar ju få mig på bästa humöret.

men snälla ni, har ni något bra husmorstips eller knep på hur en ond hals på bästa sätt lindras?


jag har en schemafri dag så jag har inga som helst tider att passa. mycket skönt alltså. däremot har jag plugg som väntar; maffig terminstenta vankas nästa vecka. senare väntar dock "Bonden" på kvällsTV:n så det ser jag fram emot :)

men nu, frukost.



jag brukar inte ömka mig själv, men idag är det faktiskt lite synd om mig :(



Kommentarer
Postat av: Matte

Som tack för köksluckan får jag väl tipsa om honungste då, det lindrar på mig, iaf en liten stund. Du får krya på dig, nu måste jag jobba. Vi kanske syns, hörs eller krockar i trappen då haha ;) tjipp!

2011-11-16 @ 10:43:55
Postat av: Tess

åh, krya på dig!

Jag brukar riva färsk ingefära & koka upp som te, med lite vitlök & honung i. Lindrar rätt fint tycker jag :)

2011-11-16 @ 18:32:46
URL: http://theresiast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0