kycklingfilé en tisdag.


jag hade 2 kycklingfiléer i frysen (påsens övriga innehåll användes denna kväll) så imorse tog jag fram dom, vilket gjorde att jag hade 2 "färska" filéer som väntade på mig när jag kom hem på eftermiddagen. en titt i kylen och jag tog fram det jag tycker om. såsom aubergine, vitkål, tomat, yoghurt, mjölk och kvarg (nej jag hade varken grädde eller creme fraiche hemma. ganska sällan jag har det i kylen faktiskt, om jag inte har planerat middagen efter något speciellt recept. anledningen? de har så pass kort hållbarhet och jag avskyr verkligen att slänga mat :( )

lite vitlök, tomatpuré, kapris, en skvätt kycklingfond, pepparmix och salt och jag hade en smarrig middag redo för en låång stund i ugnen :)
(vad jag tycker om torr kyckling och hur ni gör för att undvika detta kan ni läsa om här :)


innan ugnen... (kycklingen ligger under "täcket" :)


och så drygt 2 timmar senare :)

och i och med att det var 2 kycklingfiléer får jag ju dessutom ytterligare en middag till en kommande dag :) för även om jag må älska kyckling så kan det bli lite väl mycket med 2 filéer på en och samma middagstallrik. fast.. vem vet? ;)


åh vad jag önskar att ni alla fick smaka en tugga av detta. köttet är så mört att det praktiskt taget smälter i munnen. MMMMMMMM....




Kommentarer
Postat av: Victoria

Gott med långkok! ^^



Sv: Tackar! :D

2011-10-18 @ 22:47:59
URL: http://frukostera.blogg.se/
Postat av: Tess

Mm, gott gott! :)

2011-10-18 @ 23:20:09
URL: http://theresiast.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad mumsigt!

2011-10-19 @ 04:35:51
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0