kryssningen del3 - en kväll och en frukost.




mammas nya favorit; polly rocks!


jag köpte något slags "body butter" från taxfreen, som jag ska smörja in mig med efter duschen. doftar ljuvligt!


en liten drink innan läggdags; alkoholfri Pina Colada :) god, men himlans söt. jag har smakat mycket godare!


mamma valde en Pina Colada även hon, dock icke alkoholfri.


fast det ser ut som om det blev en förväxling där någon gång ;) lagom lullig bild..!

så var det hopp i säng efter lite trubadurande i baren. natten var helt okej även om jag vaknade då och då. men det hör ju liksom till en natt på en färja. pigga (nåja) studsade vi sedan upp vid finsk mark, redo för en ljuvlig start på dagen; frukost!


i väntan på att frukostbuffén skulle öppna. vi ställde klockan på 6.30 (svensk tid), i tron att de öppnade 6.30 finsk tid (alltså 7.30 svensk tid). väl där insåg vi dock att det var svensk tid som gällde, alltså 7.30. så vi fick snällt vänta 30 minuter. lagom förvirrande? ja det kan jag verkligen hålla med om.

för övrigt så äälskar jag frukostbuffér! det är det bästa med att bo på hotell/vandrarhem/kryssa etc. massor av pålägg att välja mellan, frukt, grönsaker, ägg och en hel massa annat smarrigt att välja på. att sedan sitta i lugn och ro, titta på människor och bara frukostprata i 1, kanske 2, timmar är såå härligt.


naturell yoghurt med björnbär, vaniljpulver och psylliumfrön. rågbröd, knäcke, kalkon, pastrami, gurka, gulpaprika, banan och löskokt ägg. grönt te med rödmjölk. + ett smått krackelerat rågbröd till vänster på tallriken efter en misslyckad vända i brödrosten ;)


liten mini-kanelbulle på det kanske?



vad tycker ni om frukostbufféer? hiss eller diss, topp eller flopp?


i nästa inlägg, också det sista från kryssningen, får ni följa med de sista timmarna innan landstigning i stockholm :)








Kommentarer
Postat av: Lina S

Så god drinken såg ut!

2011-10-13 @ 17:16:51
URL: http://linastrandh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0