TEsting TEsting.


ikväll är det höstväder på hög nivå. med en rejäl magsmärta kan det liksom inte bli annat än en kväll gjord för bra tv och en kopp varmt te. jag passade på att testa ett rött te, ett av dom jag köpte tidigare i veckan.



Rooibos Höstrusk.
ett rött te med smak av svartvinbär, vanilj och körsbär. låter inte så pjåkigt va?
och betyget då? jo himla himla gott. doftar syrligt av svartvinbär och smakar riktigt körsbär, med en mjuk undersmak av vanilj.


passande namn för denna kväll också, riktigt höstrusk ute hela dagen!

min dag har varit bra annars. min rapportering gick jättebra och koloskopin+gastroskopin var väldigt intressant. kroppen är helt otrolig och jag fascineras verkligen av hur vackert det är inuti oss. faktiskt. det kan låta makabert, men det ser verkligen ut som en helt annan värld därinne. mjukt, rent och vackert. så nu vet ni det :)

när jag kom hem ställde jag mig direkt i en varm dusch. så otroligt skönt. det är ju underbart att kliva ut alldeles ren med en ljuvlig doft av mild duschcreme.
till middag åt jag blodpudding. fasligt så gott om ni frågar mig :) jag vill ha mina hårt och knaprigt stekta på ytan, så får dom ett krämigt inre. så. himla. gott. ingen bild på maten dock, men blodpudding tror jag minsann att ni vet hur det ser ut :)


mitt sällskap innan mina matprogram (läs "4 stjärnors middag" och "Halv åtta hos mig") börjar. sedan är det ju dessutom "Robinson" med allas vår Palo :)

jag älskar 90-talets julkalendrar. har ett par stycken, bland annat "Pelle Svanslös" och "Sunes jul". ja, och så den som jag kikar på nu ikväll :) jag tycker inte alls att vi kan bli för gamla för att kika på julkalendern, tycker det är så mysigt. tråkigt nog har de bara blivit sämre och sämre genom åren. tror inte det har med att jag blir äldre heller tyvärr. se bara på "Julens hjältar". vilken kanonkalender! och då var jag ändå inte speciellt liten.

årets julkalender verkar dock riktigt bra. och jag hoppas verkligen att det blir något att minnas.
här kan ni läsa mer om julkalendern 2011 :)

ser ni på julkalendern? har ni någon som ligger er extra varmt om hjärtat?


sist men inte minst vill jag hälsa alla nya läsare välkomna! jag blir så glad :D och jag hoppas verkligen att ni kikar in ytterligare ett par gånger för ni gör verkligen allt så mycket roligare :)




Kommentarer
Postat av: Helena

Höstruskte är gott. Testade det förra hösten och det måste nog köpa en påse i år också.

Visst är kroppen helt fantastisk. Jag har gjort både koloskopi och gastroskopi ett par gånger men det är inga roliga undersökningar att göra, gör skitont.

2011-10-06 @ 22:24:48
URL: http://baklust.blogg.se/
Postat av: sofia

älskar också gamla julkalendrar! ^^, mina gamla favoroter är Sunes jul, Mysteriet på Greveholm och Jul i Kapernaum. :D

2011-10-08 @ 14:06:01
URL: http://hejsofiaaa.blogg.se/
Postat av: ROBIN HOOD - Humor videos & Design

Jag längtar som bara den tills julkalendern börjar trots att jag egentligen är för gammal kanske, fast jag tycker inte det , jag kikar varje år, det är tradition och jätte mysigt tkr jag! :)

2011-11-03 @ 21:32:01
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0