vanilj.


nehepp. ingen blogghjälp fick jag. nåja, det är väl bara att fortsätta pyssla, knepa och knåpa så ska det väl gå bra tillslut. men det tar ju sin lilla tid, plus att det ser lite halvknas ut under tiden. men det får ni helt enkelt stå ut med - särskilt när ni inte hojtar med era tips (som jag ialla fall tror en del av er sitter inne med ;)

nu kommer ialla fall ett hett (och gott!) tips! jag ger er:

vanljpulver.



äkta vaniljpulver direkt från vaniljstänger. inget vaniljsocker här alltså. nepp, det är ren vanilj som ett fint fint pulver. perfekt i yoghurten, i bakverk och som smaksättning.
ni hittar det i en liten burk i välsorterade butiker.



jag har blivit helt förälskad i denna lilla burk och har den i yoghurten vid både frukost, kvällsmål och ibland även till mellis. att det dessutom krävs ytterst lite för att få fin vaniljsmak och därmed är en mycket dryg liten burk gör ju inte saken sämre. den kostar en slant, jag betalade 35 kronor för min, men är helt klart värt det. jag köpte min den 3 oktober, har därefter använt den 2-3 gånger per dag och jag har kanske 80% av burkens innehåll kvar.
det kallar jag dryygt.




har i testat vaniljpulver?




Kommentarer
Postat av: Madeleine

Mitt bästa tips när det kommer till bloggdesign är att ha en annan blogg som man testar och bygger på och sen kopierar man över det till sin vanliga, då slipper bloggen bli knas under tiden man håller på! :D

2011-10-17 @ 18:22:51
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: pilla

Måste verkligen testa vaniljpulver någon gång. Älskar vanilj men glömmer helt enkelt bort pulvret...

2011-10-17 @ 18:34:43
URL: http://pernillabredolt.blogspot.com
Postat av: Therese

Åh, hörs riktigt gott det där vaniljpulvret... Du vet inte vilka butiker som brukar ha det?? Typ matvarubutiker eller Life?

Må så gott!

2011-10-17 @ 21:52:09
URL: http://tezzacarlsson.blogg.se/
Postat av: Victoria

Åh, jag måste köpa vaniljpulver! Har aldrig provat det... :)

2011-10-18 @ 17:11:35
URL: http://frukostera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0