östgötadagarna.


i helgen har vi i östergötland haft våra alldeles egna dagar, nämligen Östgötadagarna. i förmiddags for vi därför ut mot öppna landskap, röda hus och ljuvliga hagar för att fylla på land-känslan litegrann. första stoppet blev Hantverksgården.



jag fick med mig ett paket knäcke hem :)


underbara vyer!


sådärja.

miniatyr som heter duga :)

vi rullade vidare och hamnade i ett Krukmakeri.


underbart!

vilket fantastiskt ställe! plockade lite av både det ena och det andra, la i en servett och gick sedan ut i trädgården där vi smakade på riktiga små guldklimpar till munsbitar. knäckebrödet var så sprött och underbart att jag frågade vad det var bakat på. genast knatade hon in bakom disken och återkom sedan med en vältummad lapp och vips, så var jag ytterligare ett exklusivt recept rikare. så härligt! självklart ska jag dela med mig av hur detta fantastiska knäcke bakas :) det i ett senare inlägg dock.

sedan började vi följa kryptiska skyltar.


frigående höns? :)


underbart väder har det varit idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0