mannagrynsgröt till en sjukis.


ja hörrni, någon uppdatering igår blev det ju inte mycket med igår kväll.

det hela slutade med att jag tillbringade natten i mitt gamla sovrum hemma hos familjen. att vara ensam när sjuka har dragit över en är inget roligt. hemskt faktiskt. tänk då vilken tur jag har som är en del av den allra finaste familjen ♥

maten igår då? jaa ni. en vanlig furkost lyckades jag ialla fall peta i mig, turligt nog. den var dock inget vidare god och jag mådde rätt illa efteråt, men den gick ner och det var juhuvudsaken.
senare gjorde jag denna som jag sörplade i mig halft liggandes i sängen. när mamma efter någon timme kom förbi med ett par tidningar och mannagryn gjorde jag mig en portion mannagrynsgröt.

vanligtvis görs denna gröt enbart på mjölk, men då jag inte ville ha den alltför mäktig bytte jag ut 1 dl av mellanmjölken till vatten.



Mannagrynsgröt, 1 portion

1,5 dl mellanmjölk
1 dl vatten
(alt. 1 dl mjölk)
2 msk mannagryn
1 nypa salt

häll mjölk och vatten i en kastrull.
tillsätt mannagryn och salt, låt koka upp.
puttra på svag värme ett par minuter till gröten blivit krämig.
klarrt!

jag serverade min i en skål precis som den var. ingen mjölk till.
ja, och mer mat blev det inte den dagen, förutom 1 jordgubbe, 3 vindruvor, 1 äpple och även 2 knäcke med messmör & banan innan jag la mig.

sov hela natten och vaknade utvilad och bra! känner inte av någon sjuka, mer än att jag är trött i ögonen. så himla skönt. det måste dock ha varit ett riktigt envist virus då jag i princip aldrig blir riktigt sjuk. för övrigt har hela familjen drabbats och likaså syrrans familj. hoppas det har dragit bort till helgen bara. då vankas det nämligen en liten resa :)

vi kan väl hålla en tumme för det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0