påskbordet -12.






jaha hörrni, såhär såg påskbordet ut hos familjen Jansson år 2012 :)

egeninlagd sill.

senapssill (köpt).

egengjord romsill (creme fraiche, rödlök, röd stenbitsrom & egeninlagd sill).

ugnsomelett med svampstuvning.


ägghalvor med majonnäs, räka & dill. lagda på en bädd av gröna ärtot & ruccola.

kavring, Wasa Måltidsknäcke Gourmet samt Linköpingsknäcke.


min hemgjorda sillröra (perfekt till kavring).


ansjovisröra (perfekt till Linköpingsknäcke).


prinskorv och hemtrillade köttbullar.


löskokta- och hårdkokta ägg, hemfärgade :)


janssons frestelse.


varmrökt lax.


sås till laxen, omsorgsfullt ihoprörd efter farmors recept ♥


vårig sallad med lite gott och blandat.


förutom detta fanns

kokt potatis
rödbetssallad
leverpastej
saltgurka
smör
ost



påsken är bra härlig!


min tallrik med mina favoriter :)


fin elinsyster ♥


fin påskmalin :)


Kommentarer
Postat av: Julia - Matblogg

Det såg ut att vara en god och härlig påsk :)!

2012-04-09 @ 00:02:21
URL: http://ibland.nu/
Postat av: Cecilia

Löksill är Bäst!! :) Dock aldrig vågat mig på att göra egen ;) Det såg ut som om du hade en fin påsk iaf :) Kram!

2012-04-09 @ 17:41:16
URL: http://vagenupp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0