egypten - lunch 4.



fjärde dagen i Makadi fann vi ett lunchställe som resten av dagarna skulle komma att bli vår stora lunchfavorit.



här ute satt vi och åt lunch (denna bild är tagen 07.30 på morgonen, därav den aöde och folktomma känslan).


Lagoon (- Lunchbuffé)


min lunchtallrik; nygrillad & marinerad kyckling, riven rotfrukt, färsk marinerad melon och nygrillad aubergine.


min tallrik med lite smått och gott från dessertbordet; färsk jordgubbe (garnering, *host host*), färsk ananas, apelsin, äpplepaj samt fikonpaj (som för övrigt blev hela fmailjens favorit).

ute på serveringen grillades det olika varianter av färska marinerade godbitar. det var bara att knata dit, ta en tallrik och därefter förse sig själv med alldeles nygrillade och otroligt möra kycklingbitar eller vad det nu önskades.

inne i restaurangen fanns sedan otaliga tillbehör, allt från fräscha sallader, frukt, potatis i olika former, ratatouille, pasta, grillad svamp och så vidare. och även andra varmrätter såsom köttgryta, hamburgare med tillbehör, vita bönor, fisk med mera med mera.

som avslut fanns självklart flera fat med olika efterrätter, frukt, kaffe och te.

en fantastiskt ställe att äta lunch på och vi var alla otroligt nöjda och glada efteråt. betgyget blev även därefter; 5 solar av 5!


marinerad kyckling uppe på grillen - kocken är på topp!


så saftiga, smakrika och möra kycklingbitar - perfekt lunch i skuggan en varm dag.


fina fina elin med lika söta saker från efterrättsbordet.


jag var glad (och hungrig anar jag av den minen ;).


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Svar: Åhå, lät ändå som något jag kan tänkas tycka om! Ska se till att testa :)

2012-02-28 @ 16:30:47
URL: http://vagenupp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0