stockholmsresan - dag 1.


vi kom fram till stockholm som vi skulle och nu sitter jag i en hästensäng på hotellet och njuter av att slippa ha mina små fötter i skorna. dagen har varit lång och vi har hunnit med en hel del hittills :)


lunch: sommarsallad på vägen upp till stockholm.


en rar liten skylt vid Saltåkvarn Kafé.


mammas & min obligatoriska rese-drinken; iskaffe :) (som inte smakar kaffe utan snarare kola - tjoho!!)


mellis: räkor, vitlöksbröd & aioli på restaurangbåten "Flyt" nedanför Gamla Stan.


i Gamla Stan; glasskula med saffran & honung (smakade jul, hade vi strösslat på ett par russin hade det varit en lussekatt rakt upponer). underlig, men spännande.


middag; vi åt mat på en medeltida restaurang belägen i en stenliknanade grotta, med träbord, bänkar med koskinn på samt lerkrus med öl. en riktig upplevelse (mer om denna ovanliga restaurang kommer!). vi beställde två olika rätter och båda var riktigt ritkigt goda.


nyss; vi beställde kaffe & te för att ha lite kvällsfika på rummet. så här trevlig bricka fick vi med oss, fint för endast 50 riksdaler totalt :)


nu ska jag göra mig i ordning och sedan krypa ner i sängen. jag anar att natten kommer bli himla skön och med tanke på att vi befinner oss ett par meter från Hagaparken lär jag sova nästintill som en prinsessa!
imorgon bitti väntar en ljuvlig hotellfrukost, ååååh!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0