egypten - middag 5.


vår femte kväll på Makadi bokade vi bord på en restaurang som i sin buffé hade "live-station-cooking". det vill säga vi fick själva välja ut färsk kyckling, fisk, biff, kalv, bläckfisk och  grönsaker som de sedan stekte. allt efter din önskan om smak, stekningsgrad och mängd.
ville du själv hellre plocka ihop en wok med alla dess olika ingredienser att välja på var det också möjligt.


till höger på sista bilden syns dessertborden.

Melange


min 1a tallrik; en gudomlig, men ack så ful röra (vars ingredienser vi tråkigt nog ej kunde identifiera), marinerad sallad, tomat-ros, coleslaw (som tyvärr inte alls föll mig i smaken), samt stekt färsk fiskfilé med vitlök, salt, peppar, chili & citron.


och så tallrik nr2. krispigt stekt fisk med citron & vitlök, marinerad sallad samt stekt tomat med vitlök, salt & peppar.

vi var verkligen så nöjda allihopa efter denna middag. maten var riktigt riktigt god, det fanns mycket att välja på inklusive flera uppläggningsfat med diverse tillbehör så som sallad, röror med mera. även dessertbordet som stod utomhus var fint och fräscht.
vi gav betyget 5 solar av 5.


fin stämning.


elin och jag väntar på maten som tillagas fraför ögonen på oss.


kockarna steker fisk, calamares och tomater allteftersom gästerna väljer ut vad de önskar äta.


en kock vid stekbordet gav mig denna... tjockis-fågel? som han själv knåpade ihop. fint (?).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0