honungsmango?


när jag var på torget förra veckan fann jag denna runda lilla goding.



en liten variant av mango tänkte jag, men efter en titt på skylten bredvid fick jag veta att det var en så kallad honungsmango. självklart hamnade en av dom med mig hem. med orden från en av försäljarna i tanken, "smakar inte alls som vanlig mango, har en annan smak och är mycket god. En riktig delikatess i vårt land", struttade jag hemåt för att smaka på denn rackare till mango-kusin.



men, i ärlighetens namn blev jag aningen besviken. visst, den smakade inte alls som vanlig mango. inte alls lika god och söt i smaken. konsistensen var precis den samma men den hade en odefinierbar eftersmak som jag inte riktigt kan sätta ord på. och som tyvärr inte föll mig riktigt i smaken.

nu smakade jag denna rätt upp och ner, precis som den var och just så som jag brukar äta en vanlig mango. eftersom den inte ritkigt gick hem hos mig har jag istället valt att tärna den fint och har i morgonens yoghurtskål tillsammans med andra frukter (som päron, banan & clementin). då har det dock blivit hur gott som helst.

men när denna gula honungsmango är slut här hemma kommer jag inte köpa den igen. och speciellt inte till det galna priset 69 kronor kilot.
kul att smaka något nytt dock :)




Kommentarer
Postat av: Cecilia

Den verkade annorlunda och spännande!! :) Älskar att prova på nya frukter, men i slutändan är det de "vanliga" som alltid funkar ;)

2012-05-07 @ 16:00:09
URL: http://vagenupp.blogg.se/
Postat av: ddite

hoppas du haft en toppen dag! :D

2012-05-07 @ 22:21:24
URL: http://afroditeedreflo.blogg.se/
Postat av: Victoria

Honungsmango!? Måste provas!

2012-05-08 @ 09:43:34
URL: http://frukostera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0