mjölk med blåbär.


efter träningen igår kilade jag in i matbutiken där det rådde liten medlemskväll. kikade runt bland frukt och grönt, smakade en yoghurt med ananas & kokos, hamnade vid charken och slutligen knatade jag förbi mejeriet och fick syn på denna lilla raring.



jag har smakat den naturella, icke-smaksatta varianten tidigare men den föll mig inte alls i smaken. jag upplevde den med någon konstgjord eftersmak och det gjorde att jag inte alls var förjust, trots det fina med ett högt proteininnnehåll.

men hörrni... denna variant. jag säger bara ojoj. jag föll pladask. efter första klunken! jo det är sant. jag brukar verkligen inte vara något fan av smaksatta produkter. men jag säger då det - jag kan ha funnit en ny liten sommarfavorit.

den smakar verkligen som mellanmjölk med färska blåbär, ingen underlig bismak av konstgjort innehåll. känslan av blåbärsglass är otroligt nära och det gör att förnimmelsen sommar blir ännu tydligare.
så kall, så himla god! jag kan tänka mig att en het sommardag är denna perfekt att svalka sig med. serverad iskall i ett glas, kanske med någon isbit i för extra svalka.

nu känner jag att jag blir alldeles euforisk här (sveriges nya ord?) men ni bara måste testa denna. ett extra plus för det höga proteinhalten samt den låga laktoshalten.

betyg: 5 solar av 5. (samt ett litet hurrarop för att det är en liten förpackning, 5 dl, - perfekt för mig som bor i eget hushåll och därmed har dte lite knepigt med att göra av med alltför stora förpackningar.)

HÄR kan ni läsa mer om denna mjölk.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Det låter jätte gott! Tänker mig testa den även om jag inte äter locktons. Men om det är låg halt överlever jag nog en omgång :)

2012-05-31 @ 22:32:46
URL: http://engnuttasocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0