regnmat.


kvällsmat den 19 juni.

chili - mmmmm!

i och med regnets vistelse under dagen blev jag sugen på något lite mer matigt och "höstigt". att valet föll på en chili är inte så konstigt, det är en stor favorit hos mig. jag hade ingen nötfärs hemma men väl quronfärs. och quorn är jag riktigt förtjust i, så det borde ju funka fint tänkte jag. och visst gjorde det det. faktum är att det smakade precis som en vanlig chili. fint, då vet jag det :)

jag åt den ialla fall varm den här gången. annars har jag ju tidigare nämnt, både här och här, att jag under sommaren och varma dagar gärna äter den, liksom andra rätter, kall. det blir såå gott efter ett par dagar i kylen när smakerna ha satt sig. så om två, tre dagar sådär kan gärna värmen få komma igen. då ska jag äta kall, stark chili till kvällsmat :)
recept på min goda (och starka) chili hittar ni här.

annars ikväll väntar kinaschack hos finaste mamma. blir att dra på sig regnjacka. regnet har inte slutat regna än, om det var någon som trodde det.
hoppas ni får en fin kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0