strul.


blogg.se bråkade tydligen i helgen vilket resulterade i att de två inlägg som skrev under gårdagen, i söndags alltså, inte blev publicerade förrän nu ikväll. tråkigt eftersom de var anpassade efter söndagens bestyr. jag såg att ni kikade in här under gårdagen, men alltså förgäves.
men men nu är de ialla fall uppe och finns att läsa alldeles här under inlägget du läser just nu :)

och hur var då första dagen på vårdcentralen i ödeshög? jo, men den var riktigt bra faktiskt - helt klart över förväntan. rackarns trevlig handledare (med störtskön humor!) och varierande saker att göra. gillar när det inte är stillasittande arbete utan det ingår lite fart och fläkt. att lunchen dessutom kan intas utomhus ger bara ännu fler pluspoäng, såklart.

eftersom jag fick skjuts hem av min himla trevliga klasskompis tomas (tack!) kom jag hem redan 17.45. skööönt. hade en matlåda med detta innehåll som stod i kylen och väntade, men då det var så pass varmt ute var det liksom inte riktigt en rykande varm chili som jag längtade efter. men att chili är god även kall, det vet jag sedan tidigare, så ikväll slog jag mig ner med en gaffel, en djup tallrik med kryddig chili och bara njöt. så himla enkelt och så himla gott. svårare en så behöver det faktiskt inte vara ibland.

spatserade sedan ner till ryttargårdens uteservering och gjorde hagabergborna sällskap. jag blev bjuden på en himla god loka, visserligen ingen nyhet i sortimentet, men som jag aldrig testat förut. fräsch och törstsläckande.


loka med päronsmak - gott!

igår blev det ju som sagt grill i hagaberg och såhär såg det ut:














såsen.





men hörrni, bläddra ner till gårdagens 2 inlägg vettja. så får ni lite extra läsning såhär en måndagskväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0