inför påskafton


efter frukosten packade jag ner receptbok och kamera och cyklade till hagaberg. det vankades fix inför påskafton! påskbord och lite gott till kaffet. även emelie och ungarna kom. riktigt kul att stå och dona med allt smarrigt medan solen lyste ikapp med ett bra humör!


en doft av saffran. vad skall det bli av detta tro?


mamma och emil bakade ut...


... påskharar :)


emelies biskvibottnar.


detta är fyllningen som vägrade stelna (ett litet tips till er biskvi-baksugna där ute; att smälta smöret är inte det allra mest optimala ;)


upp-och-ner för plats för fyllningen...


... som lyckligtvis ordnade till sig (efter en ny omgång, där smöret INTE smältes)


allra käraste syster <3


doppade i choklad - klart! :) fina va?


jag rörde ihop en ansjovisröra som ska serveras som liten plockrätt för sig.


tunn omelettrulle fylld med citronkesella, gräslök, kallrökt lax och spenat.


rullad och in i kylen för att imorgon skäras upp i små munsbitar.


gult, vitt, grönt och rosa - perfekt på påskbordet :)


nu är jag hemma hos mig igen. har precis tagit ut en plåt med något gott ur ugnen.


sneakpeak på vad som, efter bakning, svalnar i mitt kök för tillfället. någon gissning?

så nu doftar det makalöst gott här hemma. passar ju fint en fredagskväll som denna :)

ajust det, skulle ju meddela en rolig nyhet igår, men var tydligen alldeles för sömnig för att komma ihåg det. ialla fall, jag klarade tentan i medicinsk tekink! :D SÅ himla glad. vilken lättnad. nu väntar jag på farmakologin som jag innerligt hoppas att jag även den blev godkänd på.

nu visas kära Harry P på kanal 3 så ska ta på mjukisbyxor och njuta lite resten av kvällen. låter braa.
tjipp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0