ty jag har fyndat :)


vad har vi här då?




jo, detta :)




1 stycke grillpanna samt en ugnsform i modell mindre, för totalt 65 riksdaler.  

grillpanna har jag suktat lite efter ett bra tag. blir ju så mycket tjusigare (och godare?) med grillränder på kött, fisk, grönsaker efter en stund i grillpannan. men priserna har fått mig att stå emot. nu hittade jag dock ett exemplar för en femtiolapp. tackar tackar :)
ugnsformen är perfekt för mig som bor ensam, då den gör sig ypperligt att gratinera, grädda och servera rätter för en person. ett kap även där helt enkelt :)

jag kom hem med lite annat smått och gott, bland annat detta:


jordgubbar!

min last ;) så underbart smarrigt. mums!
tyvärr har dom ju en tendens att smaka ungefär ingenting vid den här tiden på året, men dessa var faktiskt söta och goda. inte som svenska sommargubbar, inget slår dom, men ett perfekt i väntan på våra egna små guldklimpar. gott gott gott!

jag fick en inflyttningspresent från birgitta under påsken förresten.



perfekt!

nepp, nu ska jag hälla upp ett glas ramlösa, norpa ett par jordgubbar och lösa lite korsord. det är så varmt ute! puh.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0