coleslaw på annat vis.


nu är jag mätt och belåten. kambenen var helt okej! inte världens sensation direkt (vilket jag heller inte förväntade mig för 40 kronor) men goda. absolut. däremot fick jag inte riktigt kläm på vilken smak det egentligen var. jag saknade den där riktigt fina bbq smaken som är så fin på revben. nåja, det var en god måltid och för den pengen var det ett riktigt kap :)

betyget då? egentligen kunde dom från en riktigt petig kritiker ha fått en 2a, men i och med att jag är så pass svag för revben i alla dess former ska det till mycket för att jag inte ska tycka om dom. priset drar upp det hela och för att vara "färdiggjorda" var dom ju faktiskt riktigt smarriga. minus dock för att det inte var svenskt kött utan irländskt.
betyget blir därför 3 av 5.



jag serverade mina tillsammans med en riiiktigt god coleslaw. receptet hittade jag förra veckan inne hos Remsans Bistro, en av mina favoriter bland matbloggarna. jag norpade receptet rakt av, med undatag för morötterna.
om även du vill testa den ska du göra såhär:

Remsans Coleslaw

1 dl crème fraiche
1 vitlöksklyfta, pressad
1 tsk fransk senap
1 krm salt
1/4 krm vitpeppar
200g tunt hyvlad vitkål (använd osthyvel)
200 g grovrivna morötter

bara att blanda ihop allt. MMMMMM! så mycket bättre än den mastiga, tunga varianten som finns färdigblandad i affären. så nästa gång det suger lite i cloeslaw-tarmen; rör ihop denna!

(märket heter Rib World, som ni kan läsa mer om här. denna förpackning, på 500 gram (som dock visade sig vara endast 386 gram, minus på det), köpte jag på ica maxi för 39,90)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0