campingliv i mitt hjärta.


jag vet, bloggen ha rverkligen fått lida den sista tiden men det beror främst på vädret - vilket härligt väder!
de senaste dagarna har bestått av campingliv, söderköping, liseberg, universeum, gränna, grill, flyttkartonger, bad och allsång. fullt upp med andra ord!

det är väl lika bra att börja bakifrån antar jag. ja, bakåt i tiden alltså. inga snuskiga tankar nu!
i onsdags morse packade jag och mamma ihop tält och sovsäckar och for mot campinglivet - härligt!


packat och klart.


grillbuffé med helstekt vildsvin. en dröm hos mig som nu har gått i uppfyllelse!


tallrik nr 1 :)


ett litet revben bara (ja, jag var i sjunde himmelen).


och så en liten dessert på det.


campinglivet, jag kan bara inte annat än älska det.


ja, sen blev det varsin drink på bryggan med solnedgången som bakgrund.


morgonen därpå fann vi en liten pittoresk, men ack så välkommen, frukostbuffé. hur sött är inte porslinet?


vi for vidare mot söderköping.


där hamnade vi på bryggan med en liter jordgubbar.



någon timme senare var det lunchdags. stekt strömming från gubben i fiskarboden. helt underbart.


så enkelt, så otroligt gott. den knapriga, saftiga, varma strömmingen fick smöret på knäckebrödet att smälta, så det droppade när jag tog en tugga.. ljuvligt. 


en vänlig man från england erbjöd sig att ta ett foto på oss :)


senare slank vi in på ett fik där mamma beställde jordgubbspaj med vaniljsås (vaniljsås med jordgubbspaj?)


jag valde pecannötspaj med vispad grädde.


makalöst god!


på vägen hem stannade vi till i hästhagen och spelade ett parti yatzy :)


även mamma fick yatzy!

en underbart härlig resa, lika spontan som våra bravader brukar vara. men det är oftast då de blir som allra bäst. det behöver inte alltid vara så planerat, ta en dag i taget, en stund i taget. då hinner du njuta och göra det du vill göra och är sugen på för ögonblicket. minnet av resan blir så otroligt mycket härligare med en oplanerad, spontan och impulsiv utflykt!

i nästa inlägg får ni följa med på en resa till goa Göteborg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0